VisitDenmark skifter formand

Allan L. Agerholm.

Allan L. Agerholm.

TURISME: Fra næste får VisitDenmark ny bestyrelsesformand – en kendt person fra bl.a. den danske hotelbranche som samtidig er dybt nede i dansk turisme.

Erhvervs- og vækstminister Troels Lund Poulsen udnævnte i går 50-årige Allan L. Agerholm til ny formand for VisitDenmarks bestyrelse.

Allan Agerholm er koncerndirektør for BC Hospitality Group, der bl.a. tæller Bella Center Copenhagen, Forum Copenhagen og hotellerne AC Hotel Bella Sky Copenhagen, Crowne Plaza Copenhagen Towers og Danmarks værelsesmæssigst største 5-stjernede hotel, Copenhagen Marriott.

I VisitDenmark afløser Allan Agerholm Jens Wittrup Willumsen på formandsposten, når den nuværende bestyrelse sidde-tid udløber ved årets udgang.

Før han er tiltrådt, vil Allan Agerholm ikke sige noget markant om sit kommende opgave i VisitDenmark. Men han sagde dog i går til standby.dk: ”Jeg fik tilbuddet i sidste måned fra erhvervs- og vækstminister Troels Lund Poulsen. Men det ville være upassende at begynde at sige, hvad jeg vil medvirke til i VisitDenmark, før min ”vagt” begynder.”

Allan Agerholm tilføjer: ”Ministeren understregede, at valget af mig på ingen måde var udtryk for kritik af den nuværende formand, Jens Wittrup Willumsen, men ministeren ønsker en VisitDenmark-formand der er involveret i dansk turismes hverdag.”

Det er første gang Allan Agerholm er i bestyrelsen for VisitDenmark. Han har tidligere været i bestyrelsen for Wonderful Copenhagen og er i dag bl.a. næstformand i bestyrelsen for Horesta.

”Jeg bliver formand for en ekstremt stærk og kompetent bestyrelse. Jeg er meget glad for udnævnelsen og glæder mig helt vildt til at komme i gang med at arbejde med bestyrelsen og det stærke team i VisitDenmark,” siger Allan Agerholm og tilføjer, at han i starten af det nye år vil tage rundture i Danmark for at møde aktører og interessenter i dansk turisme.

I pressemeddelelsen fra erhvervs- og vækstminister Troels Lund Poulsen, siger Allan Agerholm: ”Turismen er et globalt væksterhverv præget af stærk konkurrence. Derfor er det vigtigt, at vi hele tiden udvikler den internationale markedsføringsindsats, herunder de nye muligheder som digitaliseringen skaber, så Danmark kan få del i væksten i den globale turisme.”