Tivoli klar til ny sæson

tivoliTURISME: Tivoli åbner i dag årets sommersæson med 173 åbningsdage – i samme periode sidste år besøgte 3,1 mio. gæster haven. Flere nye tiltag klar til sæsonåbningen.

De 3,1 mio. gæster sidste sommersæson i Tivoli svarede til ca. 66 pct. af det samlede gæstetal sidste år på 4,7 mio.

Der er i den nye sæson musik alle ugens dage, herunder 24 gange Fredagsrock med Kim Larsen som årets største navn, og 65 klassiske koncerter. Sommersæsonen varer til 25. september.

Adm. direktør for Tivoli, Lars Liebst: ”Med flere store nyheder har vi et godt udgangspunkt for at give vores gæster nogle unikke oplevelser. Vi har investeret 50 mio. kr. alene i Orient området med den kommende Fatamorgana-forlystelse.

Derudover fyldes Tivolis scener af musik og Tivoli Revyen. Det og meget andet skal sammen med andre muligheder bidrage og understøtte vores strategi at udvikle os fra sæsonvirksomhed til helårsvirksomhed.”

Ud over nye forlystelser får Tivoli sin egen nye øl. Royal Unibrew, Danmarks næststørste bryggeri, har udviklet tre nye øl i samarbejde med Tivoli. De tre første øl lanceres under navnet Tivoli Brew i Norden samt på det internationale marked. De tre øl lyder navnene Golden Tower IPA, Vienna Note Pils og Rose Leaf Amber Ale.

Nyt er også, at brødrene Adam og James Price åbner endnu en restaurant i Tivoli. Denne gang bliver det en diner i bygningen, hvor Divan 1 lå.