Stort rykind til Jet Times housewarming

Fra receptionen i går, fra venstre Lars Thuesen, Jacob Pedersen, Birthe Madsen, Teddy Zebitz og Klaus Ren. Foto: Preben Pathuel.

Fra receptionen i går, fra venstre Lars Thuesen, Jacob Pedersen, Birthe Madsen, Teddy Zebitz og Klaus Ren. Foto: Preben Pathuel.

LUFTFART: Danmarks største flyselskab præsenterede i går sit nye hovedkvarter i Kastrup. Selskabet havde inviteret kendt analytiker til at tegne portræt af Jet Time.

Efter i sine 10 første år at have logeret i ydmyge lokaler på Skøjtevej i Kastrup, fremviste Jet Time i går sit nye hovedkvarter på Amager Strandvej – også tæt på Københavns Lufthavn.

I hovedkontoret arbejder 60 administrative ansatte – de øvrige 622 er piloter og kabineansatte samt f.eks. flymekanikere.

”Vi kunne nærmest ikke have mindre plads, end på Skøjtevej. På Amager Strandvej har vi plads til at vokse,” sagde Jet Times nye adm. direktør, Teddy Zebitz, i går til standby.dk – han afløste ved årsskiftet Klaus Ren som adm. direktør for Jet Time.

Blandt de mange inviterede partnere var bl.a. A.P. Møller-Mærsk og British Airways, sidstnævnte er Jet Time netop begyndt at flyve for denne sommersæson; dels på to af BAs daglige flyvninger mellem København og London Heathrow – dels mellem bl.a. Heathrow og skotske Aberdeen, Edinburgh og Glasgow. Denne kontrakt beskæftiger to Jet Time B737.

Jet Time havde til housewarmingen inviteret en af Danmarks skarpeste og mest kendte flyeksperter, aktieanalysechef i Sydbank, Jacob Pedersen, til at tale om flyselskabet og de nuværende realiteter for dansk luftfart.

Jacob Pedersen sagde i går til standby.dk: ”Jet Time står foran mere end bare finjusteringer. Jet Times primære ejer, Lars Thuesen, har netop måtte tilføre selskabet et tre-cifret millionbeløb. Jet Time skal tilbage til de dyder, der gør det muligt at tolke den store kompleksitet i selskabets forretningsmiljø. Jet Times ansatte er det centrale for selskabet, men ledelsen skal dreje hårdt på håndtagene for at få selskabet til igen at give overskud. Jet Time opererer i et benhårdt marked.”

60 pct. af Jet Times omsætning kommer fra charterflyvninger for en række danske og nordiske charterrejsebureauer, sagde Birthe Madsen i går til standby.dk – hun er Vice President Business Development & Organization

Jet Time har i øjeblikket 10 Boeing B737-300 til passagerflyvninger. De skal de kommende år afløses af nye Boeing B737-700 Next Generation. Ligeledes har Jet Time fem B737-fragtfly – samt 14 ATR-propelfly, de 12 er i SAS bemaling og flyver en række regionale ruter for SAS.