Solid vækst for Norwegian

4

norwegianFLYSELSKABER: Norwegian præsenterer i dag et kvartalsresultat før skat på 456 millioner norske kroner. Det er 593 millioner bedre end sidste år.

Belægningen i andet kvartal var 85 procent, fem procentpoint bedre end i samme periode sidste år. 324.000 rejste på langruterne hvor belægningen var 91 procent. Det er mere end en fordobling fra sidste år, hvor passagertallet var 139.000.

Lavprisselskabet flyver nu 434 ruter i Europa, USA og Asien, hvoraf 21 er langruter. I alt har selskabet 28 langruter.

I andet kvartal modtog Norwegian en Boeing 787 Dreamliner og to Boeing 737-800. Flåden består i dag af otte Dreamliners og der indfases yderligere fire Dreamliners næste år.

Syv millioner passagerer fløj med Norwegian i andet kvartal – en stigning på 9 procent. Den stærkeste vækst var i London Gatwick fulgt af Oslo. Også de spanske lufthavne har solid vækst. I kvartalet har Norwegian lanceret indenrigsflyvninger i Spanien, nye ruter til Caribien og mellem Caribien og Boston, New York og Washington DC.

Enhedsomkostningerne går ned og sikrer selskabet konkurrencekraft. Omkostningerne til brændstof er faldet og mere end opvejer effekten af en svag norsk krone.

I andet kvartal omsatte Norwegian for knap 5,9 milliarder norske kroner, en stigning på 16 procent fra samme kvartal sidste år. På langruterne var væksten i omsætning 60 procent.

”Det har været et godt kvartal for os med en positiv udvikling jævnt over hele rutenettet – ikke mindst på langdistanceruterne. Vi har fyldt flyene, lanceret nye ruter og fået gode anmeldelser fra kunderne i form af to Skytrax-priser,” siger adm. direktør Bjørn Kjos.

DEL ARTIKLEN
  •  
  •  
  •  

Skriv en kommentar

4 Comments on "Solid vækst for Norwegian"

Notify of
avatar
Michael Hansen
Michael Hansen

Godt at se man stadigvæk kan tjene penge, når man har overenskomst.

Ole
Ole

Jeg tror bestemt ikke at det er alle der har en overenskomst hos NAS. Har de ansatte i kabinen der flyver fra Spanien og til Skandinavien overenskomst? Har de ansatte i kabinen der flyver fra Asien og til Skandinavien og videre til USA en overenskomst? Jeg tvivler. Samtidigt så rygtes det at de vil skille sig af med de ansatte på Baden i København og erstatte dem med vikarer hyret ind fra vikarbureauer, tvivler på at de har overenskomst. Problemet med Ryanair modellen er at den er allerede kopieret af stort set alle flyselskaber der operere i DK…

Ravnen
Ravnen

Enig ole…. Inkl. Sas og de andre store spillere!

Johnnie Kobbelgaard

NAS har ikke noget der ligner en overenskomst på deres spanske, øvrige EU samt 787 Dreamliner ansættelsesforhold!

wpDiscuz