SAS-passager overnattede på militærbase

26
Twitter-foto af Airbus A340’eren fra SAS i canadiske Goose Bay.

LUFTFART: Over 200 SAS-passagerer og besætningsmedlemmer fik søndag ufrivillig overnatning i canadisk lufthavn. Flyet var på vej fra Chicago til København, da det af endnu ukendte årsager mistede kabinetrykket og måtte foretage sikkerhedslanding.

SAS’ daglige flyvning fra Chicago, SK 944, til København mistede i søndags kabinetrykket, hvorefter kaptajnen valgte at sikkerhedslande i Goose Bay, i den nordøstlige del af Canada.

SAS oplyser til standby.dk, at flyet, en Airbus A340, gik fra flyvehøjde på ti km ned mod tre km, normal procedure ved fald i kabinetrykket. SAS understreger, at nedstigningen ikke udløste flyets iltmasker, og at landingen i Goose Bay skete uden problemer.

SK 944 landede i Goose Bay i søndags. Et nyt SAS-fly fløj fra København til Goose Bay og transporterede mandag passagerer og besætning fra SK 944 fra Goose Bay til København. Erstatningsflyet landede mandag eftermiddag i Københavns Lufthavn.

Den berørte A340 er fløjet hjem til Europa – uden passagerer.

De ombordværende på SK 944 fik i søndags primært overnatning på militærbasen i Goose Bay. SAS har sendt stor tak til lokalsamfundet i Goose Bay for deres hjælp. ”De har gjort kæmpeindsats i en krævende og uforudset situation”, siger SAS til standby.dk

DEL ARTIKLEN
  •  
  •  
  •  

Skriv en kommentar

26 Comments on "SAS-passager overnattede på militærbase"

Notify of
avatar
Carsten Hansen
Carsten Hansen

Flot arbejde fra besætningen i SAS.

peter g.
peter g.

Og Gaasebugten

Gunnar
Gunnar

Hva i allverden er flott med dette? Et 20 år gammelt, utrangert airbus 340 , uten oppgradert kabin, nødlander nok en gang…..og bekvemmelighetene i is kalde Goose Bay, er en militær forlegning? Get real!

Daniel
Daniel

Enig. 🙂

Gunnar
Gunnar

Surprise!

Ole
Ole
Kære Gunnar “NAI” mon ikke det var hvad man kunne skaffe af overnatning i en lille bitte by laaaangt fra alting. Lad os lege lidt med tanken at det var dit elskede Norwegian der havde måttet lave en sikkerhedslanding med deres så moderne “Dream” liner, der som jeg husker det har haft sine tekniske udfordringer. Nå men hvad ville der ha været sket hvis det var dem der pludseligt stod i Goose Bay. Jo de havde løbet i flyver skjul, så ville det være op til en hotline telefon at sørge for at passagererne kan få refunderet hotel overnatning. Når… Read more »
Gunnar
Gunnar

Kjære Ole. Denne tråden handler om SAS, klarer du å fatte dette?

Mil
Mil

Nååå lille Gunnar……..lige som det A330-200 som NAI indlejer pt. Din bitterhed er til at brække sig over og ingen kan tage dig seriøst. Du jubler når der er kritiske artikler om sas og når der så er om nai, er journalister/økonomer idioter……

Gunnar
Gunnar

Nåååååå lille mil/djevel…..tråden dreier seg om SAS…klarte du å skjønne det nå?

Tango Alpha
Tango Alpha

Både nye og gamle fly kan få pludseligt fald i kabinetryk.

Gunnar
Gunnar

Er det mulig? På en militærbase? Og dette skal være et nettverksslskap……

Daniel
Daniel

Kære Gunnar/Erik eller hvad du nu kalder dig. Jeg har sagt det før og siger det gerne igen, er der ikke en norsk side hvor du kan sidde og lukke alt dit Norwegian bræk ud? På forhånd tak

malene
malene

Hej.. jeg er hverken fan af SAS eller Norwegian, men har selv fløjet som pilot til Goose Bay og som jeg husker det, så er der 1 eller 2 hoteller og de har ikke kapacitet til så mange gæster på en gang.

Gunnar
Gunnar

Kjære Daniel/Diavel eller hva du velger å kalle deg. Denne tråden dreier seg ikke om Norwegian, selv om du alltid blander det inn. Men om et utrangert, gammelt SAS fly, på over 20 år. Det har vært en rekke problem med samme maskin tidligere. I tillegg holder det ikke standard som forventes. Kabinen er gammel, slitt og utskjelt. Det er hva saken dreier seg om.

Daniel
Daniel

Det drejer sig om, at du under alle mulige dæknavne med den samme norske skrift sidder og gør dig selv til grin hver evig eneste gang du får muligheden. Vi ved godt du elsker/er ansat i Norwegian, men kan du ikke bare knytte bylden?

Gunnar
Gunnar

Kjære djevel, og alle dine bisarre dekknavn. Denne tråden dreier seg om SAS, S..A..S….forstår du det nå, eller er din besettelse av Norwegian litt for sterk?

Johnnie Kobbelgaard
Johnnie Kobbelgaard

Der er ingen tvivl om, at SAS klarede dette bedre en NAI ville have gjort…

Gunnar
Gunnar

Det er det stor tvil om. Dessuten, forstår du at dette dreier seg om SAS?

Tango Alpha
Tango Alpha

Det var faktisk flot klaret af SAS. Sender et tomt A340-fly til Goose Bay for at hente de strandede ASAP. Og desuden var CPH-BOS-flyet lige nede på en meget hurtig mellemlanding i Goose Bay for at sætte mekanikere af til at fikse det strandede fly.

Gunnar
Gunnar

Mekanikeren klarte ikke å fikse flyet. Det gikk tomt videre til Malta. Denne tråden er om fakta, og ikke om desperate SAS ansattes behov for å forandre virkelighten.

Tango Alpha
Tango Alpha

Ad 1 Jo det gjorde de. I hvert fald en midlertidig løsning. Ellers kunne flyet ikke forlade YYR.
Ad 2 Hvad I alverden mener du med ‘desperate SAS ansattes behov for å forandre virkelighten.’?

Daniel
Daniel

Fordi Gunnar/Erik er bitter Norwegian ansat der sidder med sin norske dialekt og skaber sig hver enig eneste gang noget går imod Norwegian eller han kan brokke sig over SAS. Gud fader en taber

Gunnar
Gunnar

Neida, Diavel/djevel/Daniel, SAS ansatt, gnåler om Norwegian, han klarer ikkeå se se sitt eget selskap, SAS, og alle de feilene de gjør. Mekanikeren klarte forøvrig IKKE å fikse det utgamle flyet. Se andre nettsteder.

Kharte
Kharte

Noget må han jo ha’ gjort, for flyet fløj i 41000 fods højde hele vejen.
Det går nok ikke uden tryk på kabinen.

Omg
Omg

Stakkars bitre SAS-ansatt med sin danske dialekt, på et synkende dansk/svensk skip..

B737 pilot
B737 pilot

En usakelig debat kultur som ingen er tjent med. Sas gjorde hva de kunne i denne saken – og mer burde det ikke være i denne saken.

wpDiscuz