Ryanair øger i Danmark

9

ryanair fly boeing b737-800FLYSELSKABER: Selv om Ryanair tirsdag i denne uge lukkede sin base i København og fra i morgen også basen i Billund, dropper selskabet ikke Danmark. ”Fra næste års sommerfartplan vil Ryanair ”øge sin trafik til Danmark,” siger selskabets marketingdirektør.

Som ventet kom der intet ud af Ryanairs ”tilbud” til de danske fagforeninger: ”lad være med at konflikte mod os i København, så beholder vi vores base i Billund.”

Det tilbud købte fagforeningerne ikke, så i går bekræftede Ryanair, at man i morgen, fredag, ved midnatstid trækker sine tre stationerede Boeing B737-800 fly ud af Billund sammen med 100 mere eller mindre underbetalte besætningsmedlemmer. To af flyene kommer til basen i Stansted nord for London, mens det tredje ryger til Dublin.

Tirsdag i denne uge lukkede Ryanair sin base i København og flyttede det enlige fly til Kaunas i Litauen, hvorfra det bl.a. skal flyve til København.

Ryanair gik i aftes i gang med at informere passagerer booket på selskabets Billund-flyvninger om ændrede flyvetider, da betjeningen af Billund fra på lørdag og fremover vil ske med fly fra baser uden for Danmark.

To Billund-ruter, til Korfu og Kreta, lukkes 30. juli, mens resten af Ryanairs 12 Billund-sommerruter flyves som planlagt – med fly udenfor Danmark. Korfu og Chania på Kreta lukkes, da Ryanair ikke har baser i to græske lufthavne.

I pressemeddelelsen skældte Ryanair vanen tro ud på de danske fagforeninger og siger, at lukningen af baserne i Billund og København var nødvendige for at opretholde flyvninger til de to lufthavne samt Aarhus fra baser udenfor Danmark.

Til sidst i pressemeddelelsen oplyser Ryanairs marketingsdirektør, Kenny Jacobs, at Ryanair også fremover vil flyve til Danmark.

”Ryanair vil snart offentliggøre nye ruter til Danmark for næste års sommerprogram, da Ryanair vil fortsætte med at øge sin trafik til Danmark,” sagde han.

DEL ARTIKLEN
  •  
  •  
  •  

Skriv en kommentar

9 Comments on "Ryanair øger i Danmark"

Notify of
avatar
Torben Vinther
Torben Vinther

Ja hvorfor ikke… denne gang blot udenfor fagbevægelsens rækkevidde !

Bjarne Rasmussen
Bjarne Rasmussen

Det står sandelig meget sløjt til med objektiviteten hos Stand By.

“100 mere eller mindre underbetalte besætningsmedlemmer” hedder det. Må vi ikke få at vide, hvor Stand By ved det fra? Og meget gerne også i forhold til hvad de er underbetalt. Det er vel næppe i forhold til de aftaler der er indgået med de enkelte medarbejdere.

Det er en ommer.

Friis
Friis

Hvis vi har fagbevægelsen at takke for at Ryanair har lukket deres baser i Danmark.
Så har vi vel også fagbevægelsen at takke for at Ryanair ny øger sin trafik i Danmark.

HC Stigaard
HC Stigaard

Helt enig med Bjarne, temmelig ringe artikel. I forhold til hvad og hvem er nogle besætningsmedlemmer mere eller mindre underbetalte? Hvor ved Stand By det fra? Mig bekendt har Ryanair slet ingen ansatte der er medlem af danske fagforeninger.

Peter G
Peter G

Er der nogen derude der kan fortælle os hvad de omtalte ansatte får i løn.
Nu ved vi i det mindste at bagagefolkene i Cph sikkert overlever krisen.

Frederik
Frederik

DR havde jo en historie i sidste uge hvor 8 kabine personaler i Billund fortalte om deres hverdag. Uden at kunne huske alle detaljer blev der nævnt en månedsløn på ned til 4000 kroner i lavsæsonen samt at man i højsæson med travlhed lige kunne køre rundt.

Ole
Ole
Prøv at høre, de er underbetalte, det står så sole klart i den artikkel DR kørte. Hvad vi forkælede danskere ikke forstår er måden hvorpå de hverver kabinebesætninger til Crew link. De tager rundt hvor der er høj arbejdsløshed og lokker med gode jobmuligheder, god løn (de viser den løn man kan komme til at tjene skulle man være så heldig en dag at få job i selve Ryanair) og mulighed for at rejse og se verdenen. Noget fattige europæer ellers kun kan drømme om. Hvad de derimod springer let hen over er det faktum at uddannelsen skal betales og… Read more »
CPH
CPH

Det sjove ved alle disse gætterier er at ingen mig bekendt har fremskaffet dokumentation på uhyrlighederne (kopier af ansættelseskontrakter etc.) i hverken arbejdsretten eller pressen?
Det sammen sker når SAS skal fortælle hvor meget deres ansatte tjener, der kommer der også tågede forklaringer gang på gang?

BLL
BLL
B holdet svarer til hvad man kalder sommerfugle/airguider i danske selskaber, efter at have været sommerfugle på kontrakt i 1 år bliver de fleste fastansat. En af de piloter som var i retten mod Ryanair fik muligheden for at flyve Boeing 737-800 med kun få timer i logbogen, som tak sabler han nu sin gamle arbejdsplads trods det at han nok stadig fejede hangar hvis ikke han havde fået denne mulighed. Han er i bestyrelsen for FPU og arbejder i et dansk flyselskab med base i Tyskland og med DANSK overenskomst, skulle den ikke være tysk hvis FPU skal leve… Read more »
wpDiscuz