PATA ser på fremtidens rejsebureau

usa, fort meyers strand ferie fritidTURISME: Teknologien udvikler sig hurtigt og udfordrer rejsebranchens distributionsformer. Hvor står branchen i 2020? Det spørger PATA om ved debatmøde 30. november i København med deltagelse fra Google, Momondo og Travelport.

PATA Danmark vil ved mødet stille skarpt på fremtidens rejsebranche. Til sammenkomsten på Hotel Scandinavia giver eksperter fra Google, Momondo og Travelport deres visioner for fremtidens rejsebranche.

Trioen er Rune Seebach, Industry Manager fra Google, Pia Vemmelund, direktør for Momondo i Danmark samt Peter Cramon, direktør for Travelport i Danmark.

De vil komme med deres bud på hvad fremtiden bringer, og hvad rejsebureauer har brug for i fremtiden, hedder det i oplægget.

Hvilken vej går rejsebranchen, hvad kommer der af fornyelser, forbedringer osv. Overtages branchen af nye spillere, vil der være plads til de ”gamle” rejsebureauer – eller overtager Google og de sociale medier, er nogle af de andre spørgsmål, der kan komme på banen.

”Vi ser OTA’er og andre søgetjenester tage dele af markedet. Flyselskaber overvejer om GDS’erne skal være den primære distributionskanal, og stadig flere flyselskaber ønsker at sælge mest muligt via egne platforme. IATA har sit NDC (New Distribution Capability) for at optimere direkte salg til kunden og tilbyde flere ekstra ydelser,” lyder det fra PATA, der spørger:

Men hvor ”ender” udviklingen? Har rejsebranchen en fremtid og kan den overleve på at ”vi er eksperterne.”