Nyhavn Rejser siger farvel til otte ansatte

1
rikki-sølling
Rikki Sølling.

NY STRUKTUR: Tre sælgere og fem produktionsfolk fik i går deres afsked i Nyhavn Rejser. Trods en omsætningsfremgang på 15 procent er udgiftsposten blevet for stor, og Aller Media strammer tøjlerne.

Det går helt godt for Aller Medias rejsevirksomhed, men de er for mange om at skabe omsætningen, som ellers er gået 15 procent op i år. Efter den første organisatoriske omlægning og en delvis samling af Nyhavn Rejser, Kulturrejser Europa og Nilles Rejser, er tiden tilsyneladende kommet til at få mere styr på tropperne.

Det betyder, at otte medarbejdere i går måtte siger farvel i Nyhavn Rejser og at Kultur Rejser Europa rent fysisk flytter i de nye lokaler hos Nyhavn Rejser i Folke Bernadottes Alle i København.

”Vi er naturligvis meget kede at vi skal sige farvel til nogle af vore dygtige medarbejdere. Men fra et strategisk og forretningsmæssigt perspektiv, skal vi selvfølgelig placere de centrale funktioner, hvor det er mest optimalt for den samlede forretning,” siger direktør i Nyhavn Rejser Lars Mathiasen.

Man samler produktionen centralt på den måde, at Nyhavn Rejser tager sig af individuelle rejser, mens Kulturrejser og Nilles Rejser varetager grupperejser. Hvorfor der så afskediges sælgere i Nyhavn Rejser fremgår ikke.

”Vores rejseforretning har efterhånden nået en størrelse, hvor det er nødvendigt, at vi har en tættere koordination og integrerer parallelle funktioner på tværs af selskaberne for at skaffe fortsat vækst,” siger direktør for Aller Leisure, Rikki Sølling.

Han understreger, at man også de kommende år forventer to cifrede vækstrater – åbenbart også med en fornuftig indtjening.

De tre rejsebureauer i Aller Leisure omsætter i år for mere end 500 mio. kr. Der er ca. 50.000 rejsende på årsbasis.

DEL ARTIKLEN
  •  
  •  
  •  

Skriv en kommentar

1 Comment on "Nyhavn Rejser siger farvel til otte ansatte"

Notify of
avatar
Per Carøe
Per Carøe

Uden indtjening dør virksomheder, men det er vigtigt at holde for øje hvad man sælger og hvad kunderne køber
Der er flere elementer jeg ikke kan lide ved artiklen, men nævner bare to
1) Meget uheldigt at anvende et billede af en nærmest lalleglad Rikki kombineret med en kedelig meddelelse
2) Stordrift er muligvis rentabelt på kort sigt, men kan man levere varen fremadrettet? Den høje kvalitet kunderne er vant til og betaler for er blevet til ved menneskekraft, hvordan ser produkterne og servicen ud i morgen?
Håber det bedste, frygter det værste

wpDiscuz