Nordcypern halter endnu bagefter

0

14518985351.pngANKENÆVN: Lammende kritik i Ankenævnssag, hvor erstatningsbeløbet ikke ser ud til at være afgørende, men nok så meget forhold, vi ikke er vant til på en ferie i andre dele af Cypern. – Klagen afvist.

Skuffelsen over en rejse med Turistrejser Aps, som endte i en klage fra kunderne til Pakkerejse- Ankenævnet, ser ud til at være langt værre end selve kravet om et kompensationsbeløb på 2.275 kr. Rejsen kostede 7.996 kr. Et krav som Ankenævnet i øvrigt ikke fulgte.

Kundens klage er imidlertid mere en advarsel om ikke at holde ferie på Nordcypern. Måske for hård en dom, og til bureauets undskyldning skal siges, at kunderne var advaret.

Selve klagen går på: Utilfredsstillende rengøring, morgenmaden, manglende service, manglende varmt vand, defekt vandruchebane, manglende mulighed for wifi, og den kendsgerning, at der midt i det hele fandt ejerskifte af hotellet sted. Hertil ”der var lort i swimmingpoolen”. Bureauets svar: ”Afføring i poolen kan desværre ikke udelukkes 100 procent, hvor mange børn er til stede på samme tid. Vi vil dog understrege, at der er tale om et enkeltstående tilfælde.”

Til kunderne under ”Værd at vide”, før de skal til Nordcypern, skriver Turistrejser:  ”Udviklingen på Nordcypern er gået stærkt de senere år, men der er stadig langt til den strømlinede og effektive stil, de fleste skandinaver er vant til. De lokales forhold til tid er afslappet, og service og håndværk ikke altid på toppen, så det hænder, at toilettet løber, håndtag sidder løst, strømmen forsvinder, og den trådløse forbindelse til internettet går ned.”

Fra klagen til nævnet fremgår det bl.a., at man ankom til et beskidt værelse kl. fem om morgenen. Defekt toilet, som havde svært ved at skylle ud. Et meget uhøfligt personale fandt 10 minutter til at gøre rent, men toilettet kom først til at fungere ud på aftenen.

Bureauet har inden ankenævnsbehandling betalt kompensation på 849,50 kr.

Ankenævnet finder, at nedslaget efter en samlet vurdering ikke overstiger de 849,50 kr., som bureauet har udbetalt. Nævnet finder heller ikke, at klagen for de enkelte forhold hver for sig eller samlet kan anses for en mangel, idet afhjælpning fra hotellets side er sket inden for rimelig tid.

DEL ARTIKLEN
  •  
  •  
  •  

Skriv en kommentar

Be the First to Comment!

Notify of
avatar
wpDiscuz