My Cruise sætter kurs mod Norge

Claus Jensen.

Claus Jensen.

CRUISE: Det danske krydstogtbureau My Cruise mener, at der er behov for at lære nordmændene lidt mere om dagens tilbud på krydstogter.

Det er næsten som at ville lære nordmændene at lave myseost. Når dansk My Cruise nu udvider forretningen med en norsk afdeling. I første omgang med norsk hjemmeside og markedsføring i Norge med salg af krydstogter. Er der noget nordmændene ved noget om, så er det krydstogter.

Hvordan tør I Claus Jensen? Og hvad kan I lære nordmændene om krydstogter, som de selv producerer i store stil?

”Vi har lavet vores hjemmearbejde og fundet ud af, at de er gode til at sælge de eksklusive og dyrere krydstogter og gruppearrangementer. Til gengæld er der et hul, når det gælder individuelle rejser, og krydstogter med skibe som MSC og Costa Cruise,” siger My Cruise adm. direktør Claus Jensen til standby. dk.

”Vi går ydmygt til opgaven. Vi ansætter ikke en række norsktalende personer. Vi starter i det små med hjemmesiden og lidt markedsføring i Norge og har allerede fået de første bookinger.

Salgskontoret forbliver i København og alle rejser sælges efter danske regler og bestemmelser. Vi er absolut konkurrencedygtige hvad angår priserne på det norske marked.”

Skal I også sælge Norwegian Cruise i Norge?

”Ja, naturligvis. Vi har en god agentaftale med Norwegian, og det skal da udnyttes. Vi har nu haft en tilsvarende svensk afdeling i et års tid, og det er gået fint. Vi har store ambitioner og har lavet markante investeringer for at kunne starte i Sverige, og nu følger Norge efter,” slutter Claus Jensen.

På det danske marked klarer bureauet sig fint og oplevede en vækst på godt 30 procent i 2014, og fremgangen er forsat i år.