’Man kan godt tjene penge i rejsebranchen’

Rikki Sølling

Rikki Sølling

ALLER-PROJEKT: Sådan siger direktør i Aller Leisure, Rikki Sølling, som nu har tre rejsebureauer i folden og har appetit på mere i år, hvor man kommer op på over en halv milliard kr. i omsætning.

Aller Media strømlinede i august rejseforretningen med fortsat appetit på udvidelser, men også i erkendelse af, at der hist og her skulle strammes op. De tre rejsebureauer i selskabet, Nyhavn Rejser, Kulturrejser Europa og Nilles Rejser rykkede sammen i fælles organisation og ledelsesstruktur uden af den grund at miste egen identitet og varemærke.

Hvordan det egentlig gik i det regnskabsår, som sluttede med udgangen af september, er det lidt svært at blive klog på. Men hvad angår det første kvartal i indeværende regnskabsår, er der ingen tvivl. Direktør Rikki Sølling strutter af begejstring.

”Det går over al forventning. For at starte med Nyhavn Rejser har man præsteret det bedste første kvartal i de 26 år, bureauet har eksisteret. Omsætningen sætter rekord,” siger han til standby.dk

Nu kan man jo ikke leve af omsætning?

”Nej, men der er en sund drift, og vi tjener rigtigt gode penge.

Hvad Nilles Rejser angår er 1. kvartal aldrig gået bedre siden bureauets start i 1947. Det er bureauet, som især gør sig gældende i busrejser og læserrejser sammen med Allers magasiner. Flodkrydstogter er med i udbuddet og nu også enkelte flyverejser til bl.a. New York med særlige arrangementer inkluderet. Læserrejserne går til opera, festival og andre lignende arrangementer i Europa.”

Her smelter I på en måde magasindrift og rejsebureaudrift sammen?

”Ja, det kan man godt sige. Det er jo naturligt, men vi har selvfølgelig en intern opdeling af kalkulerne. Det fungerer rigtig fint.”

Hvordan med Kulturrejser Europa?

”Også her har 1. kvartal sat rekord. Efter etableringen for et år siden i Sverige går det pænt, og nu tjener vi også penge i Danmark.”

Man kan altså godt tjene penge på at drive rejsebureau i Danmark?

”Ja, det er vi beviset på. I år kommer vi over en halv milliard kr. i omsætning, og vi er parat til at øge væksten, når vi ser muligheden,” slutter Rikki Sølling.