Icelandair skruer op

3

icelandair boeing b757FLYSELSKABER: Næste år udvider Icelandair sin kapacitet 18 pct. og vil bl.a. tiltrække flere passagerer ved at tilbyde WiFi ombord. To nye ruter til Nordamerika er på vej.

Icelandair, der blot har ca. to procent af trafikken mellem Europa og Nordamerika, forventer næste år at udbyde yderligere 18 pct. flere sædekilometer, siger Helgi Mar Bjorgvinsson, selskabets salgs- og marketingsdirektør til Reuters – og tilføjer at selskabet har haft årlige vækstrater de seneste fem år på 15 pct.

Icelandair udfordres bl.a. på sine nordamerikanske ruter af islandske Wow Air, der senest har meddelt, at man fra næste også vil flyve fra Island til Los Angeles og San Francisco.

Helgi Mar Bjorgvinsson siger, at Icelandair har en god niche med at flyve til nordamerikanske destinationer som Edmonton, Denver, Seattle, Portland og Anchorage, som nærmest ingen europæiske flyselskaber betjener. Og modsat de såkaldte lavprisselskaber, skal rejsende hos Icelandair ikke betale for deres bagage – Icelandair tillader to stykker bagage mellem Europa og Nordamerika. Ligeledes er Icelandair med udgangen af i år klar med Wi-Fi i hele sin flyflåde.

Icelandair forventer i år at komme over tre mio. passagerer – næste år stiger tallet til 3,5 mio., lyder det. Også i 2016 udvider Icelandair sin flyflåde med to Boeing 767-300 med plads til 262 passagerer. De nye fly er større end de Boeing 757, Icelandair opererer nu.

I årets første otte måneder havde Icelandair 2,1 mio. rejsende mod 1,8 mio. i samme periode 2014. En stigning på 17 pct.

Samlet forventer Icelandair nu et samlet passagertal for hele 2015 på over tre mio. – og 3,5 mio. næste år.

I 2016 får Icelandair sin 15 og 16. nordamerikanske destinationer, Montreal i Canada samt Chicago.

DEL ARTIKLEN
  •  
  •  
  •  

Skriv en kommentar

3 Comments on "Icelandair skruer op"

Notify of
avatar
anonym
anonym

“De nye fly” med henvisning til B-767.

Disse er langtfra nye, men en 20-25 år, bør reiselivsmedia nå slutte å “legitimere” slik at kunder får inntrykket at de skal reise med “fabrikknye” fly ?

Ravnen
Ravnen

@anonym:
B767 bliver stadig produceret, så der kan godt være tale om nye fly.
Efter hvad jeg husker har der intet været fremme om hvor flyene kommer fra, men jeg kan muligvis tage fejl.
Hvis det er et nyt 767 er det vel ikke så ringe endda?
Eller skal det være DY dreamlinere for at du er tilfreds?
Hvis ja, så prøv A 350…. 🙂

York
York

Det er ældre 767 som de kommer til at benytte, det første er fra Nordwind Airlines og det andet kommer fra Transaero.

wpDiscuz