Hotelportal øger fokus i Danmark

Kurhotel Skodsborg nord for København er et af de danske hoteller, Secret Escapes samarbejder med.

Kurhotel Skodsborg nord for København er et af de danske hoteller, Secret Escapes samarbejder med.

HOTELLER: Hotelportalen Secret Escapes har været på det danske marked fra 2014, men øger nu sit engagement i Danmark i jagten på vækst. Flere samarbejdspartnere og luksus, der er til at betale, skal bane vejen.

Secret Escapes forretningskoncept er at sælge hotelophold og pakkerejser i luksusklassen til lave priser ved at tilbyde særligt rabatter i hotellernes lavsæson.

”Skandinavien er et vigtigt marked, og det er et naturligt skridt at satse mere på Danmark. Danskerne rejser en del og har en høj indkomst,” siger portalens chef i bl.a. Norden, Ognjen Zeric.

I praksis betyder den øgede satsning på det danske marked, at Secret Escapes vil ansætte flere til at servicere de danske kunder. Derudover vil de lægge et væsentligt arbejde i at etablere flere samarbejder med danske hoteller.

”Lige nu er de fleste af vores partnerhoteller i og omkring København. I den kommende tid vil vi lave en del benarbejde for at dække en større del af landet. Det skal give bedre og flere forskellige tilbud at vælge mellem – både for danske kunder og for udenlandske turister i Danmark,” siger Ognjen Zeric, og forklarer, hvad Secret Escapes særligt kigger efter hos potentielle samarbejdspartnere:

”I Secret Escapes har vi et klart fokus på luksus. Derfor kigger vi på, hvor mange stjerner hotellet har – foruden faciliteter og beliggenhed. Derudover kigger vi besøgsanmeldelser igennem for at sikre, at gæsterne får en god oplevelse, når de booker gennem os,” siger han.

I arbejdet med at sammensætte udbuddet af hoteller og oplevelser, som appellerer til danskerne, kommer strategien til at afvige fra andre markeder, siger Ognjen Zeric. Han forklarer, at det, danskerne efterspørger, er helt særligt for Skandinavien:

”Noget vi oplever som særligt for danskerne, er, at de i høj grad er drevet af value for money. Når vi sammenligner med nordmænd og svenskere, har danskerne langt større fokus på en lav pris frem for, at det nødvendigvis er den fineste luksus. Det kommer vi til at tage højde for på det danske marked,” siger Ognjen Zeric.

Det er især hotelovernatninger i Sydsverige og Nordtyskland, som er populære blandt Secret Escapes’ danske kunder. Den største gruppe af Secret Escapes-brugere, ud over danskere, som booker hotelophold i Danmark, er fra Sverige fulgt af England og Tyskland.