God start for DAT til Karup

datINDENRIGSFLY: Påsken er ikke den bedste til at lægge ud med nyt program for en indenrigsrute, men det er gået over forventning for DAT med at tage over fra Norwegian. – Interline med SAS godt modtaget.

Et nyt udvidet flyprogram for en dansk indenrigsrute skal løbes i gang, men efter blot et par dage tegner det lovende for DAT, som har overtaget flyvningerne fra Norwegian mellem Karup og København. En rute som undervejs de senere år har haft det hårdt, og hvor det i sig selv er imponerende, at Norwegian holdt ved, mens SAS slap.

Fremtiden tilhører DAT og Karup Lufthavn i et samarbejde om jyderne, som DAT har det med Rønne om bornholmerne, i det der oven i købet har fået navnet Bornholmerflyet.

”Vi synes, vi har haft en absolut fornuftig start i betragtning af påsken,” siger adm. direktør Jesper Rungholm fra Danish Air Transport. ”Folk har udtrykt glæde over de mange daglige forbindelser og de to store flyvninger med MD 83 fra Karup om morgenen og hjem igen om eftermiddagen.

I går havde vi over 100 passagerer med flyet til Jylland, og selv en tirsdag efter påske var der 160 passagerer i løbet af dagen med vore fly til København, hvor der også er seks daglige rotationer med ATR 72 med plads til 66 passagerer.

Det er en klar fordel, at vi har interline aftale med SAS, sådan at passagerer kan checke in og få bagage skrevet med hele vejen til udlandet fra Karup. En aftale som Norwegian ikke havde, og det kan vi godt mærke fra passagererne,” slutter Jesper Rungholm.

Han har været den største skeptiker med hensyn til de nye forhold, hvor indenrigspassagerer i København nu skal checke in i Terminal 2 sammen med alle andre. Og hvordan er det så gået?

”Det vil jeg vente med at udtale mig om til en uge eller to mere,” lyder svaret.