Endelig en rimelig erstatning

Majesty-of-the-Seas-leaves-Royal-Caribbean-fleetCRUISE: Endnu en gang har et krydstogtrederi måttet aflyse et togt og sende kunderne hjem. Denne gang Royal Caribbean, da Majesty of the Seas lækkede olie og måtte på værft. Dog var kompensationen nu fuld dækning for næste tur, hvor det ellers var ved at være kutyme med halvdelen.

Det ældste skib hos Royal Caribbean, som er på vej ud af flåden solgt til et datterselskab, Majesty of the Seas, måtte forleden skuffe 1.500 passagerer, som skulle have været med på en fem dages tur fra Miami til Bahamas.

Et læk ved olietilførslen betød, at skibet måtte nogle dage på værft, og krydstoget blev aflyst. Passagererne får naturligvis det indbetalte beløb tilbage, men for første gang tilbydes de nu også fri rejse på tilsvarende tur senere. Det er nyt. Der var efterhånden skabt kutyme for, at kun 50 procent på næste tur er betalt.

Formentlig var der ingen danske deltagere. Hvis der var, og de havde bestilt gennem et rejsebureau, havde de fået alle udgifter dækket, også en flybillet hjem og ekstra hoteludgifter.

Anderledes med amerikanske kunder. Det kan man læse på bloggen. Som for eksempel: ”Vi er dybt skuffede. Nu kører vi til Key West for egen betaling. Noget skal vores ferie jo gå med.”

Eller en anden: ”Vi må købe nye flybilletter hjem til LA, hvem betaler dem?”