VisitDenmark styrker Danmark i Rio

visit denmark rioTURISME: Virtual Reality film fra VisitDenmark hitter i Rio under De olympiske Lege.

En virtual reality-film om Danmark er blevet et hit i den danske pavillon på den berømte strand i Rio, Ipanema, som lægger hus til et fremstød for Danmark under De Olympiske Lege i Rio.

I den danske pavillon inviterer VisitDenmark på virtuel rejse til Danmark. Rejsen foretages gennem virtual reality-briller, som giver 360 graders oplevelse af Danmark. Filmen tager den rejsende til 12 danske seværdigheder.

”En virtual reality film giver god mening i forbindelse med OL i Rio. Vi får muligheden for at lægge ekstra dimension til og give de besøgende i pavillonen en oplevelse af, at de rent faktisk står i Danmark,” siger VisitDenmarks marketingdirektør, Janne Grønkjær Henriksen og tilføjer: ”Vi oplever interesse for at prøve virtual reality og få oplevelsen af, hvad Danmark kan byde på. Virtual reality er nyt format som er oplagt at bruge til at markedsføre Danmark, fordi det giver fornemmelse af at være der. Det er noget, vi vil tage med på events og messer ude i verden.”

VisitDenmark-filmen byder bl.a. på kunstmuseet Aros i Aarhus, Klitmøller i Nordjylland, cykelslangen i København og Sagnlandet Lejre, Kronborg, nationalparken i Thy, Kongens Have, Rundetårn og Torvehallerne i København.

Filmen er også på YouTube.