VisitDenmark fyrer kendt London-chef

Henrik Kahn, til venstre, da Prins Henrik åbnede en dansk udstilling i London. Til højre VisitDenmarks adm. direktør, Jan Olsen. (arkivfoto fra VisitDenmark.)

Henrik Kahn, til venstre, da Prins Henrik åbnede en dansk udstilling i London. Til højre VisitDenmarks adm. direktør, Jan Olsen. (arkivfoto fra VisitDenmark.)

TURISME: Efter 15 år på posten har VisitDenmark pga. ”omorganisering” opsagt sin længst siddende markedschef på samme marked. VisitDenmark vil nu søge en afløser.

61-årige Henrik Kahn er efter at have været chef for VisitDenmarks markedskontor i Storbritannien blevet opsagt og fratrådte med udgangen af sidste måned, erfarer standby.dk.

VisitDenmarks kommunikations- og pressechef, Mikkel Thrane, bekræfter standby.dks oplysning og siger: ”I forbindelse med omorganisering af VisitDenmark i Storbritannien, er det besluttet, at Henrik Kahh fratræder sin stilling, og at stillingen nu vil blive slået op. Derudover har jeg i øjeblikket ikke yderligere kommentarer.”

VisitDenmark har ni markedskontorer. Ud over Storbritannien også i Holland, Italien, Japan, Kina, Norge, Sverige, Tyskland og USA. Dækningen af det kinesiske og japanske marked sker i samarbejde med turistrådene i Norge og Sverige.

Det var ikke muligt i aftes at komme i kontakt med Henrik Kahn. En mail til hans VisitDenmark-adresse besvares af VisitDenmark, der meddeler, at Henrik Kahn ”har sluttet sin ansættelse som markedschef for VisitDenmarks kontor i London den 1. oktober 2014.” Der henvises til London-kontorets marketing manager, Margit Klemmensen.

Henrik Kahn er handelsuddannet med speciale i international økonomi og turismemarkedsføring. Inden han i november 1999 blev markedschef på kontoret i London, var han i seks år marketingsdirektør hos Wonderful Copenhagen.