SAS øger samarbejde med Amadeus

sas-B737-lufthavn-flyLUFTFART: Amadeus Fare Families giver større salg af tillægstjenester for flypassagerer.

Nogle gange kan det tage lang tid at klikke sig gennem valgmuligheder, når en rejse skal bestilles. Hvad alle tilvalgsmuligheder koster i sidste ende, skal tydeligt fremgå fra starten.

Derfor har SAS valgt Amadeus nye løsning Fare Families for at vise sine prisfamilier i rejsebureauleddet. En ”prisfamilie” kan omfatte muligheden for at afbestille eller ændre sin billet, checke ekstra bagage ind eller booke flysæde.

”Det er vores vision at gøre det nemmere for rejsende. Som en del af dette lancerer SAS nu Amadeus Fare Families for at forbedre salgsoplevelsen for rejsebureauer og rejsende,” siger Tobias Jönsson, chef for Revenue Management i SAS.

I 2015 så Amadeus en stigning på næsten 100 pct. blandt tillægstjenester, solgt af rejsebureauer.