Ryanair klar med en eller flere nyheder

8

ryanairFLYSELSKABER: I morgen har Ryanair atter indbudt til pressemøde i København. Også denne gang skal der formentlig fortælles om en eller flere nye ruter. Foreløbig har Ryanair åbnet fire ruter fra Københavns Lufthavn og bebudet fem andre til start fra efteråret.

Det er atter Ryanairs kommercielle direktør, David O’Brien, der er vært ved pressemødet i morgen. Det bliver hans femte optræden i København siden Ryanair i efteråret fortalte, at man nu omsider rykker ind i Københavns Lufthavn.

Ryanair begyndte i midten af marts at flyve dagligt fra Dublin til Københavns Lufthavn senere på måneden fulgt af ruter fra København til London Luton, Milano Bergamo og Warszawas Modlin-lufthavn. Disse tre flyves med en enlig Boeing B737-800, som skal nå fire flyvninger om dagen.

Selskabet har oplyst, at man i løbet af året kommer op på fire B737 i Københavns Lufthavn – men har også luftet mulighed for, at det med årene kan blive mange flere.

Efter sommerferien kommer der flere Ryanair-ruter ud af København, i september til Køln, Madrid og Rom samt i oktober til Charleroi-lufthavnen uden for Bruxelles samt til Skavsta-lufthavnen, ca. 100 km. fra Stockholm.

Arbejdsretten har 12. maj møde om, hvorvidt den danske fagbevægelse kan indlede konflikt mod Ryanair. Dette kan blive fulgt af flere møder i Arbejdsretten, oplyser LO til standby.dk

Fagbevægelsen ønsker, at Ryanair indgår danske overenskomster for de piloter og kabineansatte, selskabet vil stationere i København. Fagforeningen FPU har bedt Arbejdsretten vurdere, om der kan iværksættes konflikt mod Ryanair.Ifølge Ryanair vil selskabet tiltrække 1,7 mio. passagerer om året til Københavns Lufthavn.

8 KOMMENTARER

  1. Nu må FPU og resten af fagbevægelsen se at komme ud af hullerne, ellers er den danske model
    stendød. I modsat fald kan en del udmeldelser forventes—-og så er den stendød

  2. Hvad præcis skal FPU gøre lige nu??? Flere ulovlige aktioner i lufthavnen? Der er ikke andet at gøre end at vente på at arbejdsretten har truffet sin afgørelse, og dernæst ikke mindst følge og acceptere denne afgørelse.

    Den såkaldt danske model har samme problem som Folkekirken. Den sidder fast i fortiden og har absolut intet gjort for at forny sig/tilpasse sig nutiden.

  3. @Søhesten
    -Og jeg som troede, at jobs uden overenskomster og rettigheder var et levn fra det sidste århundrede og så viser det sig, at sådanne jobs i virkeligheden er et udtryk for fornyelse og tilpasning.

  4. Forstår at Søhesten hellere vil fejre Hitlers fødselsdag, men så skriv det dog og mød op med et banner til fordel for Ryan.

  5. De “fagligt” aktive har gjort det svært for sig selv med deres aktioner på startbanen, dette vil få selv juridiske dommere at bakke tilbage, danske dommere har det i forvejen svært med at være korrekte i sager hvor der er store penge på spil og det burde fagbevægelsen om nogen vide.

    Ja Ryanair vil køre hele det juridiske arsenal i stilling fordi sagen er et prestigeprojekt for dem og den kan tage år!

    • CPH: Du har ret, den “aktion” på banen gjorde at Ryanair fik fat i den juridiske ende af tovet og de giver IKKE slip… nu bliver fagbevægelsen trukket rundt i det juridiske net og det kan tage laaaang tid inden de sager afsluttes og evt ankesager osv, man troede man var smart men man skød sig ganske enkelt i foden med det “show” ved den første Ryanair afgang.

  6. Fjæsing, jeg kan se at du er på niveau med Yahia Hassan her i diskussionen. Det siger vist mest om dig og dine holdninger.

Skriv en kommentar

Skriv din kommentar
Skriv dit navn