Ryanair får rute nr. 15 til København

9

ryanair fly boeing b737-800FLYSELSKABER: Ryanair lagt rute nummer 15 til salg fra Københavns Lufthavn, en ny rute til Tenerifes hovedlufthavn fra 26. oktober fløjet to gange om ugen, hvor Ryanair som på alle andre ruter vil benytte Boeing 737-800 med plads til 189 passagerer.

Ruten til Tenerife bliver den længste, Ryanair betjener fra København, med flyvetid på over fem timer. Her kommer Ryanair i direkte konkurrence med Norwegian, der indtil videre har været alene om at tilbyde faste ruteflyvninger til Tenerife fra København, skriver CPHTraveller.dk

De seneste dage har Ryanair opdateret sin fartplan for København i den kommende vintersæson, så alle flyvninger nu er fra baser uden for Danmark. Frekvensen i vinterprogrammet er mere eller mindre uændret i forhold til den oprindelige plan, men afgangs- og ankomsttiderne i København er rykket. På ruten til Milano Bergamo er der dog kun planlagt en returflyvning lørdag og søndag, hvor det tidligere var planen med to daglige flyvninger alle ugens dage.

Med det planlagte vinterprogram, vil Ryanair fra slutningen af oktober tilbyde 118 ugentlige fly til og fra Københavns Lufthavn, en ugentlig kapacitet på 22.300 sæder i hver retning. Herved overhaler Ryanair i den kommende vintersæsonen Easyjet og bliver tredjestørste selskab i København efter SAS og Norwegian.

9 KOMMENTARER

  1. Man må jo håbe at de mennesker som overvejer at flyve med no- service selskabet Ryanair, tænker sig om en gang til og istedet vælger Easy Jet som er et helt ok lavprisselskab, også bedre end Norwegian efter min mening.

    • Sikkert derfor Norwegian slår Easyjet som Europas beste lowcost airline, year after year, også blant Easyjets hjemmemarked, britene.

  2. Ole, køber du så heller ikke ting produceret i Kina, Indien osv. Men køber dyrere alternativer.
    Mvh Henrik.

  3. Ole: Har efterhånden benyttet Ryanair en del gange fra BLL og jeg har aldrig haft noget at klage over det har været ok service i forhold til prisen… service vs ikke service kan jo ikke komme bag på folk, for når man bestiller sin billet så “vinger” man jo af at man har læst vilkår & betingelser og der står klart og tydeligt hvilke vilkår, gebyr osv så hvad klager man så over !! problemet er at 85% IKKE læser det inden de acceptere vilkår & betingelser. Easyjet er desværre ikke her i det jyske, men har benyttet dem et par gange fra HAM og der var ikke noget at klage over 🙂

  4. Af princip rejser jeg ikke med selskaber som afskyr deres kunder, som Ryanair og Norwegian tydeligvis gør. Så bliver jeg hellere hjemme.

    • Kundene elsker Norwegian og Norwegian elsker dem. Derfor vinner de internasjonale priser hvert eneste år, når kundene bestemmer. Ulikt andre selskaper, som f.eks SAS. Du får nok bli hjemme, but who cares?

  5. Ole: Det er jo helt fint med det synspunkt og så skal man jo bare vælge et andet selskab hvilket du jo også gør… problemet er at folk tror de får SAS, LH, BA service men de vil kun betale Ryanair pris og sådan fungere det jo ikke, så må man jo vælge og lade være med at brokke sig bagefter 🙂

Skriv en kommentar

Skriv din kommentar
Skriv dit navn