Rejsebranchen hos den amerikanske ambassadør

Salgschefer fra rejsebranchen i den amerikanske ambassadørbolig sidste uge, fra venstre Michael Jensen fra Risskov Travel Partner, Sigridur ”Sigga” Sveinsdottir fra Icelandair og Air France KLM’s Jens Vestergaard.

Salgschefer fra rejsebranchen i den amerikanske ambassadørbolig sidste uge, fra venstre Michael Jensen fra Risskov Travel Partner, Sigridur ”Sigga” Sveinsdottir fra Icelandair og Air France KLM’s Jens Vestergaard.

TURISME: På lørdag, 4. juli, er det USA’s nationaldag. I den forbindelse havde den amerikanske ambassade i Danmark forleden inviterede 1.500 samarbejdspartnere fra bl.a. rejsebranchen til sammenkomst i ambassadørboligen.

Alle dele af dansk erhvervsliv, foreninger, myndigheder osv. var inviteret til storstilet sammenkomst i Rydhave, den palæ-agtige bolig med kæmpehave i Charlottenlund nord for København, der siden Anden Verdenskrig har tjent som bolig for den amerikanske ambassadør.

Den nuværende, Rufus Gifford, var som altid i fin form da han bød velkommen – efter først Tivoli Gardens musikkorps var marcheret op mod scenen, ledsaget af bl.a. marinesoldater fra U.S. Marines, der bevogter USA’s ambassader i udlandet.

Der var en del deltagere fra den danske rejsebranche til kæmpe-sammenkomsten, som blandt mange andre var sponseret af hotel Crowne Plaza i Ørestad og den danske Discover America-komite, herunder Californiens Turistråd.