På strandhugst efter stamkunder

0
Petter A. Stordalen.
Petter A. Stordalen.

HOTELLER: Hotelkonge går til angreb på konkurrenternes stamgæster med kontroversielle metoder.

Hotelgiganten Nordic Choice Hotels med den farverige ejer Petter A. Stordalen i spidsen, går til angreb på konkurrenterne med et opsigtsvækkende marketingstunt.

Frem til 30. juni tilbyder Nordic Choice Hotels såkaldt ”statusmatch”. Det betyder, at kunder, som er medlem af en anden hotelkædes loyalitetsprogram, får samme medlemsniveau i Nordic Choice Hotels loyalitetsprogram, når de tjekker ind på et af kædens hoteller. Så har man ”guldkort” hos en anden hotelkæde, opnår man samme status i Nordic Choice Club.

Nordic Choice står bag varemærker som Comfort, Quality og Clarion Hotels, samt 15 individuelle hoteller – heriblandt Skt. Petri i København.

”Nordic Choice Club-medlemmer står i dag for næsten 35 procent af alle solgte overnatninger på vores hoteller, men potentialet er langt større,” siger Petter A. Stordalen, der er kendt for at gå utraditionelle veje.

Konkurrenten Scandics norske direktør har aldrig hørt om lignende metoder i hotelbranchen og mener, at Stordalen må være desperat.

”Jeg betragter det som et desperat forsøg på at komme i position igen ved hjælp af ganske utraditionelle tiltag. Og jeg er overrasket dette stunt,” siger Svein Arild Steen-Mevold til den norske avis Dagens Næringsliv.

”Men jeg ønsker Peter held og lykke og håber, at de af hans egne gæster, der har brugt lang tid på at samle overnatninger og endelig har fået guldkort, finder det lige så sjovt,” siger han.

Nordic Choice driver i alt 184 hoteller i Skandinavien og Baltikum.

Skriv en kommentar

Skriv din kommentar
Skriv dit navn