Ny markedschef hos VisitDenmark i Tyskland

Mads Schreiner.

Mads Schreiner.

TURISME: Den hidtidige marketingschef for VisitDenmark i Tyskland bliver ny markedschef på det vigtige tyske marked.

Mads Schreiner overtager 1. oktober posten som markedschef på VisitDenmarks markedskontor i Tyskland. Han afløser Lars Ramme Nielsen, der skal være ny salgsdirektør for DanCenter og Danland, som udbyder 8.000 feriehuse og 28 feriecentre i Skandinavien og Nordtyskland.

Mads Schreiner, der har en HD i afsætning, har været otte år i VisitDenmark – de seneste fire som marketingchef i Hamborg.

VisitDenmarks markedskontor i Tyskland har de seneste år ændret fortælling, brandposition og segmentering i Tyskland og samlet alle destinationer i Danmark under de såkaldte Nordsee og Ostsee-paraplyer.

Det har resulteret i en vækst på seks pct. årligt i 2014 og i 2015. Forventningen til 2016 er også positiv.

Adm. direktør i VisitDenmark, Jan Olsen, siger: ”Vi har været meget glade for Lars Ramme Nielsen, som med sine dygtige kolleger herhjemme og ikke mindst i Tyskland, har en stor andel i fremgangen på det tyske marked.

Lars bliver jo heldigvis i branchen, og vi ser frem til et fortsat godt samarbejde med ham om at bringe turister til Danmark. Samtidig er jeg glad for, at det er lykkedes os at sikre kontinuiteten i arbejdet med Mads Schreiner. Han kender markedet indgående og kan medvirke til at sikre, at de tyske gæster fortsat har Danmark som en af deres foretrukne feriedestinationer,” siger Jan Olsen.

VisitDenmark har ca. 100 ansatte på hovedkontoret i København samt på otte markedskontorer i Europa, USA og Asien.