Ny kritik af Københavns Lufthavn

københavns lufthavn fast trackLUFTFART: Enten har planlæggerne i Københavns Lufthavn ikke forudset godt nok, eller også har den udenlandsk dominerede bestyrelse haft for stort fokus på penge – faktum er lange ventetider.

For mange er dette års sommerferie indledt med en frustrerende oplevelse i Københavns Lufthavn. Megalange køer har skabt vrede passagerer og brok fra flyselskaber, skriver Berlingske.

”Over sommeren havde vi længere ventetider end forudset,” siger lufthavnsdirektør Thomas Woldbye.

Forleden sagde SAS’ koncerndirektør for drift, Lars Sandahl Sørensen, til standby.dk om ventetiderne i Københavns Lufthavn: ”Det emne har SAS rejst adskillige gange. Lufthavnen har enorm trængsel og kapacitetsproblemer – også operationelt. København er en meget vanskelig og dyr lufthavn. Københavns Lufthavn skal ikke kun fokusere på at få nye butikker. Den er klart den dyreste af vores tre skandinaviske hovedlufthavne.”

Pressechef for SAS i Danmark, Mariam Skovfoged, siger, at mange SAS-passagerer har været tæt på at komme for sent til deres fly på grund af de lange køer.

Lufthavnen er blevet kritiseret for at opgøre ventetiderne i security kortere, end de i virkeligheden er. Thomas Woldbye erkender problemet og lover bedring.