MSC Cruise bliver meget kinesisk

MSC_Lirica_KielCRUISE: Mere kinesisk end alle andre krydstogter for den del af rederiet, som skal begå sig i Kina og Korea.

Nogle krydstogter satser mere på Kina end andre. Royal Caribbean, Princess og Costa Cruise bl. andre. Måske nærmer sig tiden, hvor selskaberne skal finde ud af, om de vil satse på kinesiske passagerer eller et internationalt miks.

MSC ser ud til at have valgt den kinesiske løsning. Med et af rederiets ældste skibe nemlig MSC Lirica, som nu er på værft for at få en tiltrængt renovering, indrettes samtidig udelukkende med henblik på et kinesisk publikum. Skibet skal sejle den kinesiske rute i de næste to år.

At MSC tror på et boomende kinesisk marked fremgår også af, at rederiet har indgået et tæt samarbejde med en stor kinesisk turoperatør CAISSA Tourist Group, som allerede har sendt en større grupper af kinesere til MSC’s europæiske og caribiske ruter. Nu gælder det en form for hjemmebane.

Krydstogterne med MSC i Kina vil bestå af kinesisk underholdning, kinesisk mad og efterhånden også med uddannet kinesisk personale. Mere end 30 procent af de ansatte vil tale flydende mandarin.