Las Vegas får skandinavisk PR-bureau

??????????????????????????????????????????????????

TURISME: Las Vegas har valgt Vejle-baserede Related til at håndtere PR-aktiviteter på det skandinaviske marked. Målet er at positionere Las Vegas som rejsemål, der byder på mere end kasinoer.

Turistkontoret Las Vegas Convention and Visitors Authority (LVCVA) har valgt PR-bureau på det skandinaviske marked.

Fremover skal Aarhus-baserede Related håndtere skandinavisk PR for Las Vegas. Related skal i samarbejde med LVCVAs hovedkontor i Las Vegas stå for at udvikle ideer, udforme strategier og eksekvere PR- og kommunikationsopgaver. Desuden skal Related assistere turistkontoret med rejsebranche-relaterede opgaver som messedeltagelse og studieture for rejsearrangører.

Når skandinaviske turister besøger Las Vegas, er det ofte som del af en rundrejse i USA. Mange besøgende når derfor ikke at opleve andet end de kasinoer og shows, de har hørt om hjemmefra. Men ørkenbyen er meget mere end dét.

Las Vegas Convention and Visitors Authority (LVCVA) arbejder for at markedsføre det sydlige Nevada over hele verden som turisme- og mødedestination.

Med næsten 150.000 hotelværelser i Las Vegas og mere end en million kvadratmeter møde- og udstillingslokaler i byen er LVCVA’s mission at tiltrække og øge antallet af besøgende inden for både ferierejser og business.

Las Vegas havde sidste år 41 mio. besøgende, hvoraf de 20 pct. kom fra udlandet. Der var mindst 73.000 nordiske gæster i Las Vegas, heraf 20.000 fra Danmark. De nordiske lande er Las Vegas’ niende største oversøiske destination. Las Vegas gæster bor i snit 4,2 nætter i byen.