Kursen er sat i nyt krydstogtmagasin

VOR EGEN VERDEN: For fjerde gang er Krydstogtmagasinet på vej ud til abonnenterne, og senere på ugen til en stor del af Berlingskes læsere. Igen har vi bestræbt os på forbrugerorientering i en populær ferieform, som bare vokser.

Flere og flere danskere tager på krydstogt. Endnu ikke nær så mange, som vælger en charterferie eller en anden individuel tur til udlandet. Men støt voksende fra år til år. Derfor følger Stand By med i august (og september), som sammen med februar og marts er de måneder, hvor der sælges klart flest krydstogter.

Som sædvanligt har vi med professionelle journalister testet markedet. Denne gang til Caribien, Middelhavet, Baltikum og Fjerne Østen. På skibe med vidt forskellige kvalitet og pris. Udflugterne i Fjerne Østen, som er det nye hastigt voksende marked, har vi også set nærmere på.

Vi er med ved kaptajnens bord og fortæller også nærmere om, hvad det kræver at blive gift ”på dybt vand”. Ligesom der er en opdatering om nye skibe på vej. Såvel de helt store som de mindre deciderede luksusskibe.

44 sider, hvor man også kan se hvilke selskaber, der har muligheden for at blive kåret som bedste rederier i Danish Travel Award i kategorier for skibe med over og under 1.000 passagerer. En afstemning der finder sted både blandt branchefolk og forbrugere.