Kritik af Norwegians spindoktor i Danmark

12

norwegian b787 dreamlinerLUFTFART: Standby.dk bragte fredag artikel om, at ”Ryanair og Norwegian snylter på eksisterende regler.” Historien gav som ventet en ny negativ kommentar fra Norwegians infochef/spindoktor i Danmark. Men hans kritik blev imødegået af flere debatindlæg

Der var drøje hug til Ryanair og Norwegian, da fagforeningerne FPU og 3F onsdag i sidste uge havde offentligt medlemsmøde om social dumping. Formændene for Flyvebranchens Personale Union, FPU, Thilde Mortensen Waast, og Henrik Bay-Clausen fra 3F i Kastrup, fortalte om deres erfaringer fra kampen mod Ryanair, der i juli opgav sine baser i København og Billund.

”Ryanair og Norwegian snylter på eksisterende regler for at undgå arbejdsgiveransvar,” sagde Thilde Waast og tilføjede, at mange ”ansatte” i Ryanair og Norwegian ikke er ansat af flyselskabet, men arbejder for det via rekrutteringsbureauer eller via f.eks. de enkelte piloters enkeltmandsfirmaer, hvor piloterne kun aflønnes, når de flyver. Sygdom er for egen regning.

Artiklen på standby.dk gav ikke overraskende reaktion fra Norwegians infochef/spindoktor i Danmark, Daniel Kirchhoff, der ofte markerer sig hårdt overfor standby.dk og vores gode kollega, check-in.dk

Daniel Kirchhoff skrev bl.a. i sin kommentar: ”Fagforeningerne fortsætter med propaganda og løgne omkring Norwegians operation og ansattes arbejdsvilkår.” Hele Daniel Kirchhoff’s kommentar kan ses på standby.dk

I et af mange svar til Daniel Kirchhoff skrev ’insider 11’ ”….. fortæl lidt mere om Norwegian “Core” og hvorfor der er mindst 30 datterselskaber. Fortæl gerne lidt mere om jeres indstilling til politi-anmeldelsen i Norge vedr. det asiatiske kabine-personale på long-haul, lønningerne i Spanien osv. Det er “smart” at have en efterhånden meget lille gruppe som har rimelige vilkår.

Så kan man hævde som deres propaganda-chef, at som alle i rejsebranchen ved, at I (Norwegian, red) kopierer Ryanair så meget I kan. I er ikke et hak bedre end dem og core styrmænd kan ikke blive kaptajner med mindre de accepterer at blive ansat i vikarbureau som moderselskabet ikke vil tage noget ansvar for. Det er vist mere dig, der kører med propaganda, Daniel Kirchhoff.”

En anden kommentar fra ”Jens Jensen” lød det: ”Hej Daniel, som pilot gennem 22 år vil jeg gerne have at du uddyber dit svar. Hvilke kontraktansatte i Norwegian, hvilken fagforening er de medlem af, eller hvilken overenskomst er de dækket af?

””De kabineansatte som er ansat i Proffis og alle de andre firmaer Norwegian bruger, hvordan er de organiseret og hvilken overenskomst er de underlagt. Hvordan kan piloter på kontrakt få udbetalt hele deres løn på en konto i Irland eller andre steder efter eget valg?

Det er underligt at det i hele branchen kun er Norwegians ledelse som mener, at man overholder gældende love – men naturligvis må det være resten af branchen som tager fejl.

Men at du og Daniel tror at I kan sløre sandheden på et brancheforum (som standby.dk) er nok ikke så smart svar på kritikken i stedet for – men det kan I nok ikke…”

Der kom i weekenden intet svar fra Daniel Kirchhoff på standby.dk

12 KOMMENTARER

  1. Tak for at Standby endeligt anerkender, at Norwegians medietakrik ikke er andet end spin og fup.
    Det er jo latterligt for det meste når Norwegian udtaler sig.

  2. Pinligt Daniel og Norwegian.
    Det er på tide at I skifter strategi og begynder at indse at hvis der skal være kunder til jeres billetter er I sammen med alle andre liberale erhvervs ledere nød til at give ordentlige løn og ansættelses vilkår. Hvem skal ellers købe jeres produkter når de ansatte enten er udlændinge og eller på enormt lave vilkår… De få ekstremt rige har deres egne fly og køber på ingen måde lavpris produkter og de mange Working poor har ikke råd til hverken at rejse eller købe noget… Så kære liberale, tænk jer om. Der skal være nogen til at købe et produkt for at man kan tjene penge på det. At gøre produktet billigt er ikke nok, hvis ingen har råd…

    • Pinlig Ole og SAS!– SAS-ansatte, fortsetter med sine løgnaktige kampanjer mot Norwegian.

      I SAS-infiserte Danmark, kommer man åpenbart unna med det svada som serveres. Denne nettsiden er ikke troverdig, men siterer en rekke SAS-ansattes kritikk av informasjpnssjefen i Norwegian. Hva slags journalistikk er dette?

      • Gunnar hvis nogen er pinlig er det da absolut dig, kun en af de få norske ansatte i “Norwegian” kan hårdnakket vedblive med at forsvare et flyselskab som i den grad er ligeglade med alt hvad der hedder service, man kan jo fundere over om Gunnar er et pseudonym for grådigheden selv, nemlig Bjørn Kjos..

  3. Slå koldt vand i blodet.
    Så længe NAS ikke er dømt, må man antage at det er rigtigt det de siger. (Man må dog tvivle.)
    Press og kommentarer er og må ikke erstatte den dømmende magt, da pressen er den undersøgende magt.

  4. Man kan snyde få mennesker i lang tid, men man kan ikke snyde alle mennesker hele tiden.

    Dengang islændinge købte hele verden fordi de engang havde solgt en isenkræmmer forretning, så troede alle bankfolk og investorer på dem……..

    Vi er igang med lidt af det samme…..hvis du tilbyder billige billette….Så VIL folk gerne TRO at det er legitim business….sådan er mennesker indrettet og det snylter disse firmaer på…..men i det lange løb er det en PARASIT som ødelægger forretningskulturen og ødelægger ordentlige arbejdspladser mange år ud i fremtiden.

    Folk vil gerne snydes…..bare det er billigt.billigt..billigt….billigt ….

    • Fordi SAS-ansatte står bak samtlige av innleggene mot Norwegian i denne tråden. Det er åpenbart en bedriftskultur. Man kjenner dem igjen over alt på nettet. Besatt av Norwegian, og bruker hver anledning til å kaste skitt. SAS er dømt for en rekke ulovligheter, Norwegian aldri.

      • Man skulle næsten tro at Gunnar føler sig presset, siden han beskylder SAS-ansatte for at være busserøh mændene mod Norwegian.
        Er du Gunnar måske lidt presset af at dit job i Norwegian måske bliver overtaget af en sydeuropæisk medarbejder som får 1000 Euros om måneden?

  5. Stakkels Gunnar – føler sig lidt forfulgt? Hvordan med at svare på kritikken i stedet for at kaste med mudder og komme med udokumenterede påstande om hvem som skriver her? Måske er der nogen fra SAS som skriver her – det kan måske være fordi, at en del eks-Norwegian piloter flyver der og har fortalt om forholdende? Eller at de har meddelt samme til FPU/3F og andre fagforeninger? Norwegian er egentlig værre end Ryanair – i det mindste lader de ikke som om at de er ligeglade med kunder og ansatte…

Skriv en kommentar

Skriv din kommentar
Skriv dit navn