Københavns Lufthavn lander ny chef for ruteudvikling

1
Morten Mortensen er ny chef for ruteudvikling i Københavns Lufthavn.
Morten Mortensen er ny chef for ruteudvikling i Københavns Lufthavn.

LUFTHAVNE: Københavns Lufthavn fortsætter med at ansætte chefer uden kendskab til luftfart.

Københavns Lufthavn synes at samle chefer der intet ved om luftfart. Lufthavnens nuværende adm. direktør, Thomas Woldbye, kom fra A.P. Møller-Mærsk – uden kendskab til luftfart.

Og nu har Københavns Lufthavn ansat 45-årige Morten Mortensen, også fra A.P. Møller-Mærsk, som ny ruteudviklingschef fra 1. marts. Han er også ukendt med luftfart.

Morten Mortensen er ifølge Københavns Lufthavn en erfaren leder med stor international indsigt i transport. Han overtager stillingen i Københavns Lufthavn som ruteudviklingschef efter Ole Wieth Christensen, der sidste efterår uden varsel og med 12 års erfaring fra Københavns Lufthavn blev opsagt som ruteudviklingschef.

”Ud over at have betragtelig erfaring fra udlandet får vi med Morten Mortensen en skarp strateg og dygtig teamleder,” siger Københavns Lufthavns kommercielle direktør, Peter Krogsgaard, der stod bag den stadig uforklarede fyring af Ole Wieth Christensen. Peter Krogsgaard kom, også uden erfaring fra luftfart, til Københavns Lufthavn i sommeren 2014.

Det seneste årti har Københavns Lufthavn udvidet antallet af direkte flyruter, så den i dag har ca. 160 direkte flyruter, heraf ca. 34 interkontinentale, oplyser Københavns Lufthavn.

I oktober sidste år fyrede Københavns Lufthavn ud over Ole Wieth Christensen også sin pressechef, Søren Hedegaard Nielsen. Han blev 1. december erstattet af 37-årige Kasper Hyllested, hentet som pressechef i Dansk Metal, også uden erfaring fra luftfart.

1 KOMMENTAR

  1. Kære Morten M.

    Når nu i går igang med at planlægge flere ruter.

    Kan i så ikke tænke over at i er ved at proppe så mange forretninger ind på gangarealerne i lufthavnsterminalerne at man som ansat og passager synes at det er et kæmpe irritations moment….og med jeres planer for fremtiden, så bliver det kun værre.

    Hvis det skal blive tåleligt at gå rundt i lufthavnen igen, og i ikke skal falde ned på ranglister(jeg ved det er en afvejning mellem indtjening til aktionærerne og ulemper for os som færdes meget i lufthavnen)…..så skal i lave en “service etage, hvor alle køretøjer, bagagevogne m.m og ansatte kan køre/gå uhindret……for det er da totalt kaos nu…og sikkert over grænsen for hvad lufthavnen blev bygget til, samtidig med at i opbruger al plads til flere forretninger og restauranter. Indeklimaet lider, der er SÅ dårlig luft og jeg mener det er en “lufthavn” så luftkvaliteten burde da være i orden.

    Kom nu ind i kampen – og tænk også på flyselskabernes passagere og der der arbejder i lufthavnen og ikke kun på hvordan man profitmaximerer – det er så ucharmerende. Og gammeldags.

Skriv en kommentar

Skriv din kommentar
Skriv dit navn