København topper som bedste europæiske lufthavn

2

københavns-lufthavn-shoppingLUFTFART: Kun lufthavne i Asien, Mellemøsten og tre fra Europa kom på Top 10 over verdens bedste lufthavne i rejsemagasinet Condé Nast Travelers 29. udgave af Readers’ Choice Awards.

Københavns Lufthavn blev nr. syv i kategorien “Verdens bedste lufthavne” og dermed bedst placerede lufthavn i Europa, ved årets udgave af rejsemagasinet Condé Nast Travelers 29. udgave af Readers’ Choice Awards.

“Passageroplevelsen er kernen i vores forretning. Vores mål er at gøre det så nemt som muligt at komme igennem Københavns Lufthavn, så der er tid til at nyde turen til gaten,” siger Peter Krogsgaard, kommerciel direktør i Københavns Lufthavn, og tilføjer: “Hvert år gennemfører Københavns Lufthavn undersøgelser blandt 100.000 passagerer for at sikre, at vi kan levere det, de efterspørger. Readers’ Choice-placeringen er bevis på, at vi er på rette vej.”

Sidste år rejste 26,3 mio. passagerer igennem Københavns Lufthavn – blot hver tredje passager var dansker.

Condé Nast Traveler Readers’ Choice Awards er rejsebranchens længstlevende anerkendelse af ”det bedste af det bedste på rejsemarkedet.”

Over 300.000 læsere – næsten dobbelt så mange som sidste år – kunne stemme på 7.394 hoteller, 606 byer, 500 krydstogtskibe, 236 øer og 196 lufthavne i årets spørgeundersøgelse.

Københavns Lufthavns pressemeddelelse nævner ikke de andre Top 10-lufthavne i verden, men dem har standby.dk fundet: Singapore, Seoul Incheon i Sydkorea, Doha i Qatar, Billy Bishop Toronto City Airport, Dubai, Hong Kong, København, Tokyo Haneda, Helsinki og Zürich.

Condé Nast har blandt meget andet også lister over verdens bedste flyselskaber. Den toppes af Singapore Airlines fulgt af Emirates, Air New Zealand, Qatar Airways, japanske All Nippon Airways, Virgin Australia, Virgin Atlantic, Korean Air, canadiske Porter Airlines samt australske Qantas.

2 KOMMENTARER

  1. Ufatteligt at CPH kan komme så højt op på listen.

    Condé Nasts læsere (hvor mange af dem rejser lige gennem Købnehavn?) må være forblændet af østersrestauranten og den generelt pæne arkitektur og ikke have opdaget eller er ligeglad med ventetid i security, trængslen alle vegne, manglende rullefortorve, den tvungne vej gennem parfumehelvedet, stærkt nedslidt gulv og manglende plads i T3 landside.

  2. Alverdens ranglister er inderligt ligegyldige, hvilken rolle spiller det hvad læserne af et eller andet ligegyldigt luksus magasin synes om den ene gang om året de kommer til CPH Ledelsen af CPH har meget travlt med at ignorere de problemer som bliver påpeget af os som bruger lufthavnen ofte.

Skriv en kommentar

Skriv din kommentar
Skriv dit navn