Klar med 50 nye service ambassadører

service ambassadørerTURISME: Firmaet Help@Head præsenterer ved sammenkomst på torsdag i København 50 nye serviceambassadører for danske turist- og servicevirksomheder. Samtidig har arrangementet paneldebat om netop service.

Den nye uddannelse til Service Ambassadør har været en succes, melder direktør Henning Glarvig fra Help@Head: ”70 pct. af de tidligere kursister er kommet i job.”

På torsdag præsenteres det nye kuld for danske turist- og servicevirksomheder. Det sker ved en jobworkshop på First Hotel Kong Frederik på Rådhuspladsen i København.

Sammenkomsten har også paneldebat med Horestas adm. direktør, Katia K. Østergaard, Niels Madelung, chefkonsulent i Dansk Standard samt Heidi Wang, President Nordic Chinese Chamber of Commerce.

”God service er alfa og omega for turist- og servicevirksomheder.  Det er et vitalt vigtigt parameter, som virksomheder kan differentiere sig på i forhold til konkurrenterne,” siger Henning Glarvig.

De nye Service Ambassadører har været gennem et seks ugers intensivt kursus, arrangeret af Help@Head i samarbejde med Københavns Kommunes Jobcenter og Copenhagen Business Academy.

Godt 70 pct. af de tidligere kursister er i dag i virksomhedsplacering, siger Henning Glarvig, og tilføjer: ”Det skyldes, at uddannelsen er tæt relateret til virkeligheden i erhvervene. Service, salg og personlig fremtræden er fælles temaer i undervisningen. Men kursisterne får også mulighed for at fokusere på områder, der har deres specielle interesse – hvad enten det er hotel, detailhandel eller andre servicebrancher.”

”Desuden er serviceambassadørerne uddannet i interkulturel forståelse og kommunikation, så de kan servicere de mange forskellige kulturer, der besøger Danmark. Turister fra Kina, Rusland og andre oversøiske lande er særdeles attraktive, da de har et døgnforbrug, 4-5 gange så stort som turister fra f.eks. Danmark, Sverige og Tyskland,” siger Henning Glarvig.

Se mere på hjemmesiden: helpahead.dk