Frit internet skal konkurrere om krydstogtskibe

2019/08/defaultmain.jpg1024px-Azamara_Journey_HamiltonCRUISE: Fra januar indfører Oceania Cruises delvis fri internetadgang, mens Azamara Cruises går den anden vej og stopper adgang til gratis internet til fordel for nyt bonusprogram.

Når man har været på krydstogt, ved man, at det koster en bondegård at gå på nettet. Dels fordi man skal ud vi satellit, dels fordi krydstogtselskabet eller det firma, som man har udliciteret til, er umætteligt. 50 cent pr. minut er en meget normal takst.

Nu har i løbet af få dage Oceania Cruises oplyst, at man som noget nyt begynder at give fri internetadgang til en lang række passagerer. Helt naturligt de dyreste kahytter, men også på en række andre parametre, alt efter hvilke skibe, der er tale om. Oveordnet bliver det ca. 55 procent af alle passagerer, der får muligheden.

Hos Royal Caribbeans luksusudgave, Azamara Cruise, går man den stik modsatte vej. Her fjernes fri adgang til nettet fra januar til fordel for et nyt bonusprogram, som på visse betingelser giver frie døgn på de to skibe.

”Vi forventer da også en blandet modtagelse af omlægningen, og det har ikke været nogen let beslutning, men på lang sigt, tror vi, vore kunder bliver gladere for at kunne optjene points til fremtidige krydstogter”, hedder det ifølge Seatrade fra selskabet.

Også andet fryns ofres på bonusalteret hos Azamara, såsom champagne ved ankomst i kahytten, fri vask og rens og visse vinsmagninger.