Emirates bød på kage til svigtet kørestolsbruger

4

??????????????????????????????????????????FLYSELSKABER: 77-årig syg engelsk kvinde med behov for kørestol kiggede forgæves efter den bestilte kørestol efter hun var landet med Emirates i Hong Kong – Emirates ”kundeservice” tilbød en kage som kompensation…

77-årige Marian Robinson og hendes gemal, Herbert Robinson på 79 år, fløj sidste uge med Emirates fra London via Dubai til Hong Kong for at besøge deres datter, Lindsey Gordon.

Herbert Robinson havde inden afrejsen bestilt kørestol-assistance til sin hustru, der pga. en række sygdom er dårligt gående. Det fungerede fint under mellemlandingen i Dubai, men der var ingen hjælp, da det ældre ægtepar kom til Hong Kong.

“Mine forældre ventede og ventede på kørestolen, indtil de blev bedt om at forlade flyet. Så ventede de i gaten, men der kom ingen kørestol. Flyets kaptajn prøvede venligt at hjælpe,” siger datteren.

Datteren kontaktede Emirates om sine forældres dårlige kundeoplevelse i Hong Kong og foreslog, at de måske kunne blive opgraderet på hjemturen som kompensation.

Men hun fik blot e-mail fra Emirates ”customer services,” at dette ikke var muligt pga. firmapolitik. I stedet tilbød Emirates kundeservice at give hendes forældre en gratis kage!

Emirates har ikke besvaret TravelMole.com’s ønske om en kommentar til hændelsen.

4 KOMMENTARER

  1. Det er vel heller ikke Emirates’ fejl hvis ground handling/assistancecenteret i HKG har lavet en fejl? Og slet ikke noget berettiger til en opgradering når det alligevel er på sludestinationen.. Håber kagen smagte godt.

  2. Det er sjovt som alle står med poten fremme, når noget glipper. Havde hr og fru Robinson betalt for denne service? En business class-billet er mange gange dyrere end den økonomiklasse, ægteparret havde købt, så en undskyldning og “en kage” (kreativt forslag) burde de acceptere.

  3. Det vil altid være flyselskabets fejl, de hæfter for underleverandørerne! Hvad kompensationen skal være er en anden sag, men en kage lyder ikke som meget…. Undrer mig i øvrigt over, at kabinepersonalet ikke sørgede for at checke, at der var rullestol til damen inden de smed hende af flyet, deri ligger den dårlige service.
    Hvis det stod til mig, skulle de have en undskyldning og en kompensation – evt. i form af voucher.

  4. What a lousy article! Henrik Baumgarten is this the only thing you could find to put Emirates in a bad light? This shows then what a great Airline Emirates is. Don´t be sour that they are coming with A380 to Copenhagen from Dec 1st, and don´t be sour that Emirates has 24 years of profit and in a vertical growth. Emirates is everything Jante Law is not and many Airlines have a lot to learn and be inspired from.

Skriv en kommentar

Skriv din kommentar
Skriv dit navn