Cool Washington klar til MICE

Johnny Schou, direktør for Discover the World Marketing i Skandinavien, med Larissa Tishevskaya fra Destination DC.

Johnny Schou, direktør for Discover the World Marketing i Skandinavien, med Larissa Tishevskaya fra Destination DC.

TURISME: ”Cool Washington” er USA’s forbundshovedstads nye varemærke. I denne tid investeres 8,5 milliarder dollars i Washington D.C. til nye hoteller, shoppingcentre, attraktioner og meget mere.

Blandt de hoteller, der restaureres i denne tid, er det historisk kendte Watergate Hotel, der opgraderes for omkring 1 milliard kr. De 342 nye værelser, samt 20 000 kvadratfod spa og fitness center og 27 000 kvadratfod mødelokaler, står klar til september.

Trump International Hotel ombygger byens gamle postkontor for halvanden milliard kr., og det ventes at stå klart med 270 værelser samt mødefaciliteter i løbet af 2017.

Washington DC er allerede kendt som en spændende by for turister. Men nu har byen planer om at gøre mere for at tiltrække MICE arrangementer og har i den forbindelse valgt at gøre en indsats i Skandinavien som anses for et relevant område.

Destination DC havde, på vegne af Larissa Tishevskaya, Senior Manager International Sales, allieret sig med Discover the World Marketing i København i forbindelse med en rundrejse til de tre hovedstæder i Skandinavien.

Stand By talte med Larissa i København. Her uddybede hun planerne for at gøre Washington mere attraktiv for MICE arrangementer: ”Byen har de rette faciliteter og infrastruktur til et perfekt MICE arrangement. Hertil kan de berømte attraktioner i byen fint indpasses i et sådanne arrangementer, og de mange nye investeringer er også med til at gøre byen endnu mere attraktiv,” sagde hun.

Læs mere på hjemmesiden: washington.org/ac