Cimber lukker til foråret og opsiger alle ansatte

6

Cimber-L.jpg

FLYSTOP: SAS har opsagt aftalen med Cimber fra april næste år. Derfor stopper alle aktiviteter i flyselskabet, og de 130 ansatte modtager i dag og i morgen deres opsigelser. ”Vi vil gerne udvise rettidig omhu med afviklingen, ” siger Jørgen Nielsen.

”SAS har ikke ønsket at forlænge vores nuværende aftale om fire CRJ 200 fly fra april næste år, og dermed skrider grundlaget for Cimbers fortsatte eksistens. Det er jeg utroligt ked af, men vi har efter nøje overvejelser besluttet at tage den værst mulige konsekvens, nemlig at lukke helt ned fra april, ” siger direktør og medejer Jørgen Nielsen til standby. dk

”Vi vil gøre alt, hvad vi kan for at få nye aftaler i hus inden, det er for sent. Lykkes det ikke, vil vi udvise rettidig omhu i vores bestræbelser på at lave en kontrolleret nedlukning og undgå konkurs for Cimber A/S. Vi har kontrakter, som dækker frem til og med de første tre måneder i 2015.”

Samtlige 130 medarbejdere er opsagt fra april, det gælder også direktionen.

”Nu håber vi på bred opbakning, så vi i det mindste kan flyve vore kontrakter færdig for vore kunder,” tilføjer han.

6 COMMENTS

  1. Hvorfor er jeg ikke forbavset?
    130 ansatte for at flyve 4 fly! 4 fly á 5 besætninger á 4 personer = 80. Resterende må være administration. Tror da #%&*¤/ at ikke SAS kan betale for det.
    Desværre Jørgen N. – den gik ikke mere.

    • Hovsa, læser lige at SAS har 17 piloter som flyver Cimbers fly, så er de 80 kun 63. OG admin. forøges med 17 til 67 !!
      Desuden ser det ud at antallet besætninger per fly ikke er 5 men noget der ligner 4,5.

  2. Er det flylinjer med fullt belegg hos andre flyselskaper kan det være grunnlag for konkurranse fra Cimber…De er nødt til å s etter andre muligheter enn via SAS.

  3. Ja når man både fifler på den ene og den anden måde, så må det gå galt. Hvem husker ikke Andeby-historien og ombytning af flymotorer reservede etc. Som bl.a. har medført at SAS måtte omregistrere deres fly, da Danmark nu anses for en banan-stat hvad angår ejerrettigheder ved fly leasing.

    • CPH – Du har tydeligvis ikke den store forstand på luftfart. Det er absolut ikke usædvanligt at der byttes rundt på dele på fly internt i en flyflåde. Det bliver først et problem, når alt går i stå som ved en konkurs.

      Det er det danske retssystem der medfører kontroverserne omkring rettigheder omkring dele og at landet ikke har tilsluttet sig den konvention, burde have været kendt for alle parter før Cimber Sterling konkursen. Det kan man sikre sig imod, men det havde ejerne ikke gjort.

      Det betyder, at dit indlæg ikke kun er ukorrekt men er tilmed usympatisk.

  4. CH, Siden du ved så meget om luftfart, så er det det da indlysende at både du og især plattenslagerne nede fra Als, burde vide at man ikke flytter andre folks ejendomme rundt uden tilsagn som det passer en, det er jo tyveri, det går du måske også ind for?

LEAVE A REPLY