Boutique-hotelkæde på nordisk visit

Fra mandagens Kimpton-sammenkomst i København, fra venstre John Migliorini, salgsansvarlig for Kimpton Hotels hos Atlantic Link, direktør for Guldsmeden Hotels, Sandra Plesner Weinert, international salgsdirektør for Kimpton, Cindy Brewster og direktør Karin Gert Nielsen fra Atlantic Link.

Fra mandagens Kimpton-sammenkomst i København, fra venstre John Migliorini, salgsansvarlig for Kimpton Hotels hos Atlantic Link, direktør for Guldsmeden Hotels, Sandra Plesner Weinert, international salgsdirektør for Kimpton, Cindy Brewster og direktør Karin Gert Nielsen fra Atlantic Link.

HOTELLER: Amerikanske Kimpton Hotels, der tilskrives æren for at have ”opfundet” boutique-hotelbegrebet, er i disse dage på nordisk turné.

Foreløbig er der 62 Kimpton-hoteller, nærmest alle i USA – men inden for de næste ti år vil tallet stige med yderligere 30-40 hoteller, sagde hotelkædens direktør for internationalt salg, Cindy Brewster i går til standby.dk

Arrangementet i København blev holdt på det nyeste medlem af Guldsmed Hotels, Babette, tæt på Østerport Station i København.

København var første stop for Kimpton-kædens nordiske salgsturne. Den repræsenteres i Norden af GSA-bureauet Atlantic Link. I dag er de seks Kimpton- repræsentanter i Stockholm og i morgen sluttes af i Helsinki.

”Hovedparten af vores gæster er selvfølgelig fra USA, men op mod 15 pct. kommer fra andre lande – blandt top 25 er de nordiske lande. Havde vi ikke repræsentation hér, havde vi ikke gæsterne fra disse lande,” sagde Cindy Brewster.

Kommende nye Kimpton-hoteller åbner i Austin, Texas, Cleveland, Ohio, Cayman Islands, Milwaukee i Wisconsin, Palm Springs i Californien, Pittsburgh i Pennsylvania samt Winston-Salem i North Carolina.