500 vil gerne være pilot i Cimber A/S

1

1024px-SAS_(Cimber_Air)_Canadair_CRJ200ER;_EC-JOY@CPH;10.05.2013_706bw_(8758502171)LUFTFART: SAS datterselskab, som indtil videre råder over 12 CRJ-fly, skal i løbet af de næste to år bruge 120 piloter og har allerede ved et stillingsopslag modtaget ca. 500 ansøgninger.- Frem til næste forår bliver der brug for endnu godt 50 kabineansatte.

Cimber A/S er kommet tilbage i fin form efter sommerferien. Den forventede produktion fungerer, og den tidligere del af SAS-ansatte er nu så glade for at være i det nye selskab, at flere beder om at få forlænget deres udstationering.

Det er meldingen fra adm. direktør Kent Hansen til standby.dk. Om det så er det lidt for høje sygefravær, så er det kommet et pænt stykke ned.

Tilbage står nu to vigtige afgørelser. Hvad skal barnet hedde? Og hvor mange af de ansatte ønsker at gøre brug af deres mulighed for at gå tilbage til store SAS? For piloterne i reglen i forbindelse med en forfremmelse og opgaver på de større fly.

”Det er fortsat lidt usikkert, hvor hurtigt og hvor mange piloter SAS trækker tilbage, det er ikke helt afklaret endnu. Lige nu arbejder vi med et scenarie om, at vi skal ansætte 120 piloter over de næste to år, og at det sker i en jævn strøm.

Vi kan ikke klage over manglende interesse. 500 har søgt, og vi har allerede 30 screenede i pipeline til næste år,” siger Kent Hansen, der selv er pilot.

Hvad kabinepersonalet angår, har Cimber allerede ansat 100 nye i år, og man forventer, at der yderligere skal ansættes 50-70, hvis alle SAS-ansatte vælger at gå tilbage til moderselskabet. Heller ikke her er der problemer med rekrutteringen, som sker både blandt allerede uddannede stewardesser og stewarder og helt grønne.

Hvordan går det med navneskiftet?

”Vi har fået rigtigt mange forslag fra de ansatte. Nogle er for dejligt fantasifulde, men nok ikke brugbare. Andre ligger for tæt op ad allerede benyttede. Tilbage bliver ca. en tredjedel, som skal grundigt vurderes inden indstilling til bestyrelse.

Der kunne godt komme til at gå et par måneder, inden vi kan afsløre barnets navn.”

1 KOMMENTAR

  1. Årsagen til at det fungerer så godt som det gør er, at det er udelukkende SAS piloter ude foran og hele SAS organisationen som opererer selskabet i praksis…

Skriv en kommentar

Skriv din kommentar
Skriv dit navn