21 pct. flere passagerer hos Ryanair

1

ryanairFLYSELSKABER: Ryanair havde sidste måned 7,7 mio. rejsende – en stigning på 21 pct. Fra november 2014 til samme måned i år havde selskabet 99,9 mio. passagerer. Ryanair anlægger sag mod Google og eDreams-maskinen.

Væksten fortsætter hos Europas største flyselskab. Ryanairs trafiktal for sidste måned kom i går og viste en vækst på 21 pct. i forhold til november 2014. 7,7 mio. passagerer fløj med selskabet sidste måned – og fra november sidste år til november i år har Ryanair haft 99,9 mio. passagerer, oplyser selskabet og tilføjer, at den gennemsnitlige kabinefaktor i perioden steg fem procentpoint til 93.

Ryanair forklarer fremgangen med sit såkaldte AGB-program, ”Always Getting Better,” med nyt tilbud om billeje, ny hjemmeside, en ny app og bedre mad til salg ombord.

Ryanair er stadig meget aggressiv når det gælder om at beskytte sit varemærke. Således har selskabet netop anlagt sag ved den irske højesteret mod Google og booking-maskinen eDreams, en såkaldt OTA, Online Travel Agency.

eDreams annoncerer på Googles hjemmeside og har indtil nu haft en annonce, hvor der stod ”Ryanair: Cheap Flights” og med bl.a. de samme gule og blå farver som Ryanair har i sit logo. Ryanair mener, det er bevidst forsøg på at snyde kunderne til at tro, at de booker flybilletter hos selve Ryanair – mens det i virkeligheden sker hos en uvelkommen tredjepart, i dette tilfælde eDreams. Efter sagsanlægget har eDreams nu ændret teksten til ”Ryanair.flights.edreams.”

Ryanair siger, at man er tilfreds med ændringen af ordlyden, men at sagsanlægget fastholdes.

”Tusindvis af rejsende narres til at booke Ryanair-flyvninger med eDreams i den tro, at de booker direkte hos Ryanair. Men der kommer afgifter på, når man booker hos eDreams, og det vil vi ikke acceptere,” siger en talsmand fra Ryanair.

1 KOMMENTAR

  1. Har fløjet en del med Ryanair, her på det sidste!
    Som ex cabin crew for hæderlige selskaber, kan jeg ikke undgå at observere Ryanair crew, samt kabine, når jeg flyver med dem!
    Sidste “fornøjelse” for et par dage siden:
    1. INGEN CROSS CHECK AF DØRARMERING/EMERGENCY SLIDES VED DØRE 1R & 1L.
    2. DØREN TIL FRONT LAVATORY BLEV FØRST LÅST OP, EFTER MINDST 30 MIN FLYVNING!
    3. CABIN CHIEF BRUGTE MERE TID PÅ AT FLIRTE MED UNGE PIGER, END PÅ SIT JOB!

Skriv en kommentar

Skriv din kommentar
Skriv dit navn